Friday, May 1, 2009

my 1st nosocomial infection

Ni la buat pertama kalinya aku kena penularan penyakit kat hospital. This week, aku ditugaskan di Sleman. 15 minit perjalanan dengan kecepatan 90km/jam. Tak jauhkan? Tapi rasa sakit kalo bawak moto hari-hari ulang-alik. Penat seyh..

Aku nak cita pasal sakit aku. Dugaan sungguh. CONJUNCTIVITIS. Ni la penyakit aku. Aku kena semalam.

Sebenanya, aku tak perasan pon. Pasien aku ni baru abis operasi papilloma. Aku tengok mata die,merah. Budak lagi pasien aku ni. Budget die menangis la. Yela,baru kena operasi.Tak pulak aku perasan mak budak tu. After that, aku jaga Poliklinik. Mata aku dah stat gatal. Ingat masuk habuk ke apa ke.

Petangnya, another follow up pasien. Sampai kat pasien aku td, mak die dah pegang kain tutup mata kanan die. Shit.. Dr cakap conjunctivitis. Thats it.. Inilah hasilnya..




Macam juon plak aku tengok. Nauzubillah. Dah banyak ubat aku titiskan dah. Yang terbaru cendo xitrol. Skang ni dah flu plak..Ya ampun.. Doakan saya sehat..

p/s: sebenanya nak update kisah seminggu di Klaten tapi tak berkesempatan. Nanti-nanti la ye..

0 comments:

 


"A Road To Remember" © 2008. Design by: Pocket