Thursday, July 5, 2007

Takdesape boleh pisahkan kite..

Semalam aku penuh ngan aktiviti sampai xsempat nak wat pape malam td.Serius s**t aku letih. Balik mandi, solat trus goal. Apeje aku wat semalam? Jap2, ilang ingatan kejap. Haha.. Pepagi cam bese r aku jadi supir adik aku. Anta pegi skoal.. Setiap pagi camni. Bese r, abang mithali. Miahaha.. Tepat pkul 11, aku dh gerak pegi amik MDS.. (my dearie sweetheart).. busuk x? sukati aku r kan.. Blog aku.. haha..

Sampai tepat r gak kul 11.30pg. Kalo tak,mau aku kn lecture free pagi tu. Trus amik die pegi midvalley.. Mid ni mmg la tempat rasmi aku dating.. Serius aku rs slame aku dating, lebih 80% kat situ.. bnyak r gak pengalaman kitorang kat c2. Sebenanya, aku bukan nak cite ape aku wat semalam. Cume nak wat review pasal movie yang aku tengok semalam..

ALONE..

Tajuk cuak gle se bile bace. Serius. Aku terbaca kat mane ntah kate mvie ni pegang movie tertinggi kategori horror kat Thailand.. Sawadikap.. haha.. Teruja sebenany nak tgk mgg lepas. Tapi dek penangan Transformer, aku tunde r nk usha cite ni. Cite ni makan mase 91 minit.. Serius overall cite ni aku puas hati.. Ade r gak mesej die nk bitau tp xle r nk ungkap. Aku xreti.. Starting cite ni, aku agak konpius r ngan jalan cite die. Aku xle nak predict jalan cite die. Kena r gak aku tgg sampai abis cite baru la aku paham..

Sinopsis

Filem ni nak cite kat kite tentang saudara kembar. Ada la kembar ni, Pim ngan Ploy. drang ni dah janji xkan berpisah sampai mati. Aku tengok dr sisi medic, plik gak drang punye perlekatan kembar siam die ni. Bia r. malas aku nak ulas. Nama pn movie. Kang xjadi crite plakkan.haha.. derang punye masalah ni timbul ble ad sorang laki name die Wee. Wee ni ske kat si Pim tp yang suke kat Wee ni dedua saudara kembar tu. So dah jadi r jeles2 ni. Macam prangai aku.. haha.. From this point r semua plot ngan klimaks mula.. Aku xnak r spoilkan lagi.. Tp yang aku ble cite, slah satu saudara kembar ni mati.. Tu la hantu yang jd main attraction dalam filem ni.. End..

Kelebihan

  1. Cite ni dari director Shutter (tu yang mantap se..)
  2. Jalan cite die aku xberjaya predict.. Tu yang wat cite ni seronok.
  3. Hantu die selalu keluar. Berjaya watkan cite ni filem horror. Tak macam cite horror len. Hantu xkua2. hampeh..
  4. Filem ni dah wat MDS jadi tarikan penonton kat GSC mid tu.. Die menjerit sensorang lebih dari 3 kali.. Power tak movie ni.. (termasuk tak kelebihan ek?)
  5. Amoi die cun.. Hero die cam Farid Kamil..

Ke’sampah’an

  1. Hantu die tak takut sangat.
  2. Taktik hantu die kua lebih kurang cam Shutter.. Men2 dalam selimut pn ad lagi. Die igt ni kursus kawen ke..
  3. Ada satu watak yang mcm xd fungsi.. (Noi, pembantu rumah die.. korunk tegok r kenape aku rase die menambah kesampahan cite ni)
  4. Kembar siam die ni cam xlogik.. Cara die dikembarkan agak sampah..
  5. Aku kurang takut..

Rating

Aku bagi 3/5..

my P/S : sorry r.. xdapat nk wat review cite Die Hard 4.0.. arini aku xkua r. duit xd.. thanx to ajesh f.c.. Sonok r men futsal malam tadi.

2 comments:

Totin Jamain said...

len kali nak skodeng ah nuar dating kat mid!~
heheheeee!!!
*tanduk-tanduk*

amzo said...

totin..
hang nak skodeng koba2 ek..hehe..aku ble bitau date aku kua lagi..haha..senang sket ko jadi paparonss..eh silap..paparazi..miahaha

 


"A Road To Remember" © 2008. Design by: Pocket